Как да предложа цена, която ще бъде апетитна за моите клиенти?
Основно правило за успешна търговия, независимо от типа стока, която предлагате е да си спечелите редовни клиенти. Когато магазинът ви е посещаван от хора, които се чувстват щастливи от покупките си при вас, то те не само ще се връщат многократно, но и ще водят свои приятели, а това неминуемо ще увеличи оборота ви. Ето няколко формули за ценообразуване, които могат да ви помогнат да стартирате вашия бизнес с облекло втора ръка:
Типа хора, които пазаруват в магазини за дрехи втора употреба искат да са сигурни, че са направили добра сделка и са купили нещо по-евтино. За да постигнете ефекта на "поевтиняване" на стоката би било добра идея да предлагате различни цени за дрехи на килограм през всеки ден от седмицата. Обикновено цените на повечето магазини са най-ниски през уикенда или в понеделник, т.е. непосредствено преди да получат нова стока.
Може да се приложи и при по-голям интервал от време, т.е. не е нужно рязко да намаляте цените си всяка седмица. Можете да го правите постепенно в рамките на месец например. Бихте могли да понижавате леко цената на артикулите, които предлагате на всеки ден-два. Така потенциалните потребители ще могат да си направят сметка кога би било най-полезно за тях да ви посетят.
Така клиентите ви няма да губят време в "търсене на съкровища", а ще се ориентират директно към типа стока, която ги интересува. Това ще им спести време и ще ги върне при вас. Клиентите, които търсят почти нова и маркова стока няма да се ровят в купчини от дрехи, докато открият нещо подходящо за себе си. От друга страна, тези търсещи спортни или домашни облекла няма да се обезкуражават виждайки по-високите цени на марковите дрехи, докато "ловуват" за нещо по-евтино.
Българският потребител много харесва думи като "отстъпка", "разпродажба" и "намаление". Използвайте ги, когато разработвате маркетинговата си стратегия. Може да предложите няколко стоки на цената на една или пък намаление при покупка на повече от един брой дреха. Вие избирате как точно да формулирате типа отстъпка. Можете да имате кош, с постоянно намалени стоки или поетапно да правите отстъпка на различните типове артикули: например в понеделник - % за рокли, вторник - % дънкови облекла и т.н. Важно е да предоставяте на потребителя усещането, че той е направил добра сделка, купувайки дрехи от вашия магазин за облекло втора ръка.
Ето и кратко обобщение на всичко казано досега за различните типове ценообразуване в бизнеса с дрехи втора употреба в България:
Най-добрата стратегия би била да съчетаете не повече от 2 от тези типове ценообразуване. Добре е да не променяте стратегията си веднъж щом сте разработили магазина си. Иначе рискувате да объркате редовните си клиенти и да загубите част от тях.